شناخته شدن و به چشم آمدن بزرگترین چیزیست که ما برای سایتهایمان می خواهیم ، زحمات کشیده شده ما زمانی اهمیت دارد که مقابل دیدگان دیگران باشد یا بتواند کسب و کارمان را بالا ببرد.

اولین چیزی که باید بررسی کنیم ایندکس شدن سایت شما در موتور جستجو است. برای بررسی این موضوع به گوگل رفته و واژه ‘:site’ را نوشته و در مقابل آن نام دامنه‫ را بدون هرگونه اسپیسی را وارد کنید. به این صورت site: domain name .برای نمونه site:http://www.varzesh3.com/ را نوشته و Enter را بزنید. به این صورت گوگل لیستی از صفحات ایندکس شده در آن سایت مشخص را نشانتان میدهد.

بررسی صفحات ایندکس شده

به این صفحات نگاه کنید و تعداد صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است را ببینید. در این مورد ما میبینیم که گوگل ۲۸۷۰۰۰ صفحه ایندکس شده را دارد. آگاهی در این مورد خوب است چون هدفی را به شما میدهد. اگر شما صدها صفحه در سایتتان دارید و گوگل تنها ۵ تای آن ‫را ایندکس کرده است مطمئنانه مشکلی وجود دارد. اگر گوگل به سختی میتواند تمامی صفحات را بدست آورد یا اینکه شما لینکهایی در سایت دارید که به نظر گوگل ارزش ایندکس شدن را ندارد هر صفحه در زیر لیست شده است. اولین خط، لینکی است که در تگ عنوان صفحه قرار دارد متن زیر همیشه از تگ متای توضیح نمیباشد.

identify

در واقع من همیشه از :site استفاده میکنم. گرامر جستجو روشی برای پیدا کردن صفحات ایندکس شده می باشد ولی از آن میتوانید برای بررسی سریع وضعیت تگهای توضیح و عنوان استفاده نمایید. در زیر آن شما آدرس صفحه را‫ میبینید و شما همچنین لینک کش شده ی کوچکی نیز پیدا میکنید. برای مشاهده ی صفحه بر آن لینک کلیک کنید تا گوگل کش شود و ذخیره گردد. کش یک صفحه ی ذخیره شده است که کپی از صفحه میباشد که مانند آخرین پیمایش گوگل در صفحه است. همانطور که میبینید در این قسمت می توانید ببینید که تاریخ و زمان دریافت صفحه توسط گوگل وجود دارد. کش گوگل برای دیدن ظاهر قبلی صفحه میتواند خیلی مفید باشد. من با استفاده از همین قابلیت کش گوگل، توانستم اطلاعات مراجعه کنندگان بسیاری را بازیابی کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Follow Portfolio in Webula